Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2024
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 164 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,8 %22,7 %1 666 00066 %
Yle TV29,0 %6,2 %1 482 00058 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,8 %1 030 00041 %
Yle yhteensä37,6 %32,7 %1 871 00074 %
MTV326,1 %30,7 %1 781 00070 %
Sub2,6 %2,4 %1 092 00043 %
AVA3,0 %2,6 %907 00036 %
C More Total1,1 %0,8 %321 00013 %
MTV yhteensä32,8 %36,4 %1 928 00076 %
Nelonen8,8 %11,9 %1 517 00060 %
Jim1,8 %1,9 %831 00033 %
Liv1,9 %1,8 %929 00037 %
Hero0,6 %0,6 %400 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %16,2 %1 694 00067 %
TV52,4 %2,1 %922 00036 %
Kutonen1,5 %1,5 %663 00026 %
Frii3,8 %3,5 %617 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %21 0001 %
TLC3,2 %2,5 %608 00024 %
Warner Bros. Discovery10,9 %9,7 %1 299 00051 %
STAR Channel1,7 %1,8 %569 00022 %
National Geographic Channel1,5 %1,0 %540 00021 %
Disney Finland3,1 %2,8 %833 00033 %
Muut3,1 %2,7 %748 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 164 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.