Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 306 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,5 %22,5 %1 712 00063 %
Yle TV29,4 %6,3 %1 578 00058 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,8 %1 058 00039 %
Yle yhteensä37,7 %32,6 %1 989 00073 %
MTV325,9 %30,7 %1 867 00068 %
Sub2,6 %2,4 %1 121 00041 %
AVA2,9 %2,5 %921 00034 %
C More Total1,1 %0,8 %327 00012 %
MTV yhteensä32,6 %36,4 %2 024 00074 %
Nelonen8,9 %11,9 %1 590 00058 %
Jim1,7 %1,9 %845 00031 %
Liv1,9 %1,8 %946 00035 %
Hero0,6 %0,6 %403 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %16,3 %1 774 00065 %
TV52,5 %2,1 %937 00034 %
Kutonen1,5 %1,5 %690 00025 %
Frii3,7 %3,4 %624 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %21 0001 %
TLC3,2 %2,5 %612 00022 %
Warner Bros. Discovery10,9 %9,7 %1 334 00049 %
STAR Channel1,7 %1,8 %586 00021 %
National Geographic Channel1,4 %1,0 %550 00020 %
Disney Finland3,1 %2,8 %856 00031 %
Muut3,1 %2,7 %780 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 306 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.