Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 163 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %23,9 %1 603 00060 %
Yle TV210,6 %7,9 %1 470 00055 %
Yle Teema&Fem2,6 %3,1 %958 00036 %
Yle yhteensä39,2 %34,9 %1 856 00070 %
MTV318,9 %23,5 %1 585 00059 %
Sub5,1 %4,9 %1 176 00044 %
AVA1,8 %1,5 %752 00028 %
C More Total2,1 %2,0 %384 00014 %
MTV yhteensä27,8 %31,9 %1 782 00067 %
Nelonen7,4 %9,6 %1 422 00053 %
Jim2,9 %3,4 %1 014 00038 %
Liv1,2 %1,2 %798 00030 %
Hero0,4 %0,6 %319 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %14,8 %1 610 00060 %
TV52,8 %3,2 %980 00037 %
Kutonen3,9 %3,6 %912 00034 %
Frii1,9 %1,9 %567 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %17 0001 %
TLC0,9 %0,6 %513 00019 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,4 %1 351 00051 %
STAR Channel3,3 %3,3 %711 00027 %
National Geographic Channel3,7 %2,5 %715 00027 %
Disney Finland7,0 %5,8 %1 023 00038 %
Muut5,3 %4,5 %896 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 163 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.