Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 190 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,5 %23,3 %3 215 00064 %
Yle TV29,6 %7,0 %2 858 00057 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,4 %1 979 00039 %
Yle yhteensä38,3 %33,8 %3 618 00072 %
MTV322,6 %27,3 %3 302 00066 %
Sub3,9 %3,6 %2 240 00045 %
AVA2,4 %2,1 %1 642 00033 %
C More Total1,6 %1,3 %693 00014 %
MTV yhteensä30,5 %34,3 %3 620 00072 %
Nelonen8,1 %10,8 %2 866 00057 %
Jim2,3 %2,6 %1 813 00036 %
Liv1,5 %1,5 %1 717 00034 %
Hero0,5 %0,6 %710 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %15,5 %3 214 00064 %
TV52,6 %2,6 %1 888 00038 %
Kutonen2,7 %2,5 %1 557 00031 %
Frii2,8 %2,7 %1 175 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %38 0001 %
TLC2,1 %1,6 %1 112 00022 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,6 %2 606 00052 %
STAR Channel2,5 %2,4 %1 260 00025 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 240 00025 %
Disney Finland5,0 %4,2 %1 827 00036 %
Muut4,2 %3,5 %1 604 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 190 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.