Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 153 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,2 %22,1 %3 198 00064 %
Yle TV29,5 %7,9 %2 956 00059 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,3 %1 910 00038 %
Yle yhteensä38,1 %33,3 %3 565 00071 %
MTV322,4 %27,0 %3 315 00066 %
Sub4,1 %4,0 %2 123 00042 %
AVA2,3 %2,0 %1 623 00032 %
C More Total1,3 %1,4 %685 00014 %
MTV yhteensä30,2 %34,4 %3 655 00073 %
Nelonen8,4 %11,1 %2 918 00058 %
Jim2,5 %2,9 %1 834 00037 %
Liv1,7 %1,7 %1 770 00035 %
Hero0,5 %0,6 %702 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %16,3 %3 261 00065 %
TV53,4 %3,7 %1 975 00039 %
Kutonen2,4 %2,0 %1 453 00029 %
Frii2,5 %2,3 %1 120 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %51 0001 %
TLC1,8 %1,5 %1 061 00021 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,5 %2 529 00050 %
STAR Channel2,4 %2,2 %1 268 00025 %
National Geographic Channel2,8 %1,8 %1 198 00024 %
Disney Finland5,2 %4,0 %1 835 00037 %
Muut3,8 %3,3 %1 446 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 153 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.