Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2024
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 683 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 638 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,3 %18,6 %549 00080 %
Yle TV27,0 %6,6 %463 00068 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,8 %350 00051 %
Yle yhteensä30,1 %28,1 %590 00086 %
MTV325,6 %29,5 %557 00081 %
Sub3,1 %2,4 %356 00052 %
AVA3,5 %2,8 %302 00044 %
C More Total1,1 %1,1 %99 00014 %
MTV yhteensä33,2 %35,9 %592 00086 %
Nelonen11,4 %15,2 %486 00071 %
Jim2,1 %2,1 %275 00040 %
Liv1,9 %1,9 %313 00046 %
Hero0,7 %0,7 %146 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,1 %19,9 %537 00078 %
TV54,1 %3,5 %358 00052 %
Kutonen2,2 %1,7 %230 00034 %
Frii4,4 %4,0 %247 00036 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %13 0002 %
TLC3,0 %2,0 %181 00026 %
Warner Bros. Discovery13,7 %11,2 %448 00065 %
STAR Channel2,0 %1,8 %198 00029 %
National Geographic Channel1,6 %1,4 %195 00029 %
Disney Finland3,7 %3,2 %298 00043 %
Muut3,8 %2,5 %206 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %638 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.