Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2024
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 116 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,8 %21,6 %1 645 00065 %
Yle TV29,1 %7,1 %1 487 00058 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,2 %998 00039 %
Yle yhteensä37,5 %32,0 %1 810 00071 %
MTV325,8 %30,7 %1 731 00068 %
Sub2,7 %2,8 %1 005 00040 %
AVA2,8 %2,4 %895 00035 %
C More Total1,0 %0,7 %268 00011 %
MTV yhteensä32,3 %36,6 %1 876 00074 %
Nelonen9,4 %12,6 %1 525 00060 %
Jim2,1 %2,4 %863 00034 %
Liv2,0 %1,8 %945 00037 %
Hero0,6 %0,6 %378 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %17,3 %1 675 00066 %
TV53,1 %3,1 %955 00038 %
Kutonen1,3 %1,1 %624 00025 %
Frii3,1 %2,9 %565 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %23 0001 %
TLC2,9 %2,3 %557 00022 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,4 %1 246 00049 %
STAR Channel1,7 %1,5 %575 00023 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %503 00020 %
Disney Finland3,3 %2,7 %835 00033 %
Muut2,8 %2,5 %670 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 116 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.