Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2024
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 430 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 126 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,0 %10,1 %651 00046 %
Yle TV210,8 %7,5 %628 00044 %
Yle Teema&Fem0,9 %1,0 %203 00014 %
Yle yhteensä21,7 %18,6 %821 00057 %
MTV322,4 %26,3 %754 00053 %
Sub6,2 %5,6 %454 00032 %
AVA2,0 %1,6 %314 00022 %
C More Total1,7 %1,7 %144 00010 %
MTV yhteensä32,3 %35,3 %922 00065 %
Nelonen11,1 %15,5 %695 00049 %
Jim3,0 %3,4 %369 00026 %
Liv2,7 %2,7 %355 00025 %
Hero1,0 %1,0 %161 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,8 %22,6 %810 00057 %
TV55,1 %5,2 %386 00027 %
Kutonen3,3 %2,4 %296 00021 %
Frii3,4 %2,6 %180 00013 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %11 0001 %
TLC2,1 %2,0 %198 00014 %
Warner Bros. Discovery13,9 %12,5 %582 00041 %
STAR Channel6,6 %5,3 %323 00023 %
National Geographic Channel3,3 %2,4 %187 00013 %
Disney Finland9,9 %7,8 %414 00029 %
Muut5,3 %4,4 %332 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 126 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.