Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2024
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 545 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,2 %8,8 %310 00045 %
Yle TV212,1 %7,9 %297 00043 %
Yle Teema&Fem1,1 %1,1 %85 00012 %
Yle yhteensä22,4 %17,8 %391 00057 %
MTV324,9 %29,6 %377 00055 %
Sub4,3 %4,7 %210 00030 %
AVA2,5 %2,2 %185 00027 %
C More Total1,2 %1,2 %56 0008 %
MTV yhteensä32,8 %37,7 %454 00066 %
Nelonen12,6 %17,1 %351 00051 %
Jim2,3 %2,8 %171 00025 %
Liv3,3 %2,8 %184 00027 %
Hero1,2 %1,2 %84 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,3 %23,9 %402 00058 %
TV54,0 %4,1 %174 00025 %
Kutonen2,6 %2,1 %133 00019 %
Frii3,9 %2,6 %89 00013 %
The Discovery Channel0,2 %0,3 %8 0001 %
TLC3,4 %2,8 %110 00016 %
Warner Bros. Discovery14,0 %11,9 %280 00041 %
STAR Channel5,3 %3,9 %141 00020 %
National Geographic Channel2,7 %2,0 %77 00011 %
Disney Finland8,0 %5,9 %184 00027 %
Muut4,1 %3,6 %159 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %545 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.