Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2024
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 576 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,9 %11,2 %308 00044 %
Yle TV28,9 %6,8 %311 00045 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,6 %169 00024 %
Yle yhteensä22,6 %20,6 %407 00059 %
MTV322,2 %26,1 %372 00054 %
Sub3,2 %2,7 %222 00032 %
AVA2,6 %2,6 %166 00024 %
C More Total1,2 %0,7 %64 0009 %
MTV yhteensä29,3 %32,2 %449 00065 %
Nelonen12,3 %16,5 %342 00049 %
Jim2,3 %2,9 %144 00021 %
Liv2,8 %2,9 %188 00027 %
Hero0,5 %0,3 %63 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,9 %22,5 %404 00058 %
TV57,4 %7,9 %240 00035 %
Kutonen2,3 %2,0 %129 00019 %
Frii6,5 %4,5 %139 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %5 0001 %
TLC3,7 %3,0 %110 00016 %
Warner Bros. Discovery19,9 %17,6 %332 00048 %
STAR Channel4,5 %3,2 %143 00021 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %76 00011 %
Disney Finland7,0 %5,0 %185 00027 %
Muut3,6 %2,1 %157 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %576 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.