Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 276 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,7 %20,1 %1 074 00078 %
Yle TV25,0 %4,7 %913 00067 %
Yle Teema&Fem4,0 %4,5 %773 00056 %
Yle yhteensä30,6 %29,4 %1 164 00085 %
MTV321,2 %22,8 %1 058 00077 %
Sub3,5 %3,9 %757 00055 %
AVA2,4 %2,2 %586 00043 %
C More Total1,0 %0,9 %198 00014 %
MTV yhteensä28,1 %29,7 %1 173 00086 %
Nelonen11,1 %14,2 %983 00072 %
Jim2,7 %2,7 %651 00048 %
Liv2,0 %2,2 %615 00045 %
Hero0,5 %0,3 %256 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %19,4 %1 084 00079 %
TV57,0 %6,8 %786 00057 %
Kutonen3,6 %3,2 %599 00044 %
Frii2,8 %2,8 %477 00035 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %24 0002 %
TLC1,7 %1,3 %347 00025 %
Warner Bros. Discovery15,8 %14,3 %960 00070 %
STAR Channel2,4 %2,2 %460 00034 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %467 00034 %
Disney Finland4,9 %3,9 %667 00049 %
Muut4,3 %3,3 %431 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 276 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.