Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2024
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 739 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 579 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV113,0 %14,3 %325 00044 %
Yle TV26,5 %5,1 %294 00040 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,3 %148 00020 %
Yle yhteensä22,0 %21,8 %425 00058 %
MTV320,1 %19,5 %400 00054 %
Sub7,1 %6,4 %247 00034 %
AVA1,6 %1,2 %102 00014 %
C More Total2,0 %1,5 %60 0008 %
MTV yhteensä30,7 %28,7 %449 00061 %
Nelonen12,1 %15,3 %396 00054 %
Jim3,4 %3,9 %193 00026 %
Liv1,7 %1,9 %142 00019 %
Hero0,5 %0,8 %68 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,7 %21,9 %451 00061 %
TV57,7 %8,5 %290 00039 %
Kutonen3,4 %3,2 %157 00021 %
Frii3,2 %2,6 %113 00015 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %11 0001 %
TLC1,0 %1,4 %83 00011 %
Warner Bros. Discovery15,5 %15,8 %353 00048 %
STAR Channel7,9 %6,7 %192 00026 %
National Geographic Channel2,3 %2,6 %117 00016 %
Disney Finland10,3 %9,4 %233 00032 %
Muut3,9 %2,4 %175 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %579 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.