Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2024
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 688 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 638 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,3 %21,2 %539 00078 %
Yle TV25,6 %5,3 %460 00067 %
Yle Teema&Fem3,5 %4,4 %369 00054 %
Yle yhteensä32,3 %30,9 %578 00084 %
MTV317,2 %19,0 %523 00076 %
Sub4,2 %4,8 %380 00055 %
AVA2,1 %1,7 %286 00042 %
C More Total1,3 %1,2 %112 00016 %
MTV yhteensä24,7 %26,7 %580 00084 %
Nelonen9,5 %12,1 %490 00071 %
Jim3,2 %3,5 %367 00053 %
Liv1,4 %1,6 %306 00044 %
Hero0,5 %0,3 %138 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %17,6 %544 00079 %
TV58,2 %8,4 %419 00061 %
Kutonen5,1 %4,5 %336 00049 %
Frii1,7 %1,7 %232 00034 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %22 0003 %
TLC0,5 %0,3 %164 00024 %
Warner Bros. Discovery16,4 %15,2 %483 00070 %
STAR Channel2,8 %2,6 %256 00037 %
National Geographic Channel3,7 %2,5 %264 00038 %
Disney Finland6,6 %5,1 %358 00052 %
Muut5,4 %4,7 %260 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %638 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.