Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2024
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 683 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 638 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,0 %19,1 %535 00078 %
Yle TV24,3 %4,2 %453 00066 %
Yle Teema&Fem4,6 %4,7 %405 00059 %
Yle yhteensä28,9 %28,0 %586 00086 %
MTV325,3 %26,3 %535 00078 %
Sub2,9 %3,0 %376 00055 %
AVA2,8 %2,7 %300 00044 %
C More Total0,7 %0,5 %86 00013 %
MTV yhteensä31,6 %32,6 %593 00087 %
Nelonen12,8 %16,2 %493 00072 %
Jim2,2 %2,0 %284 00042 %
Liv2,7 %2,7 %309 00045 %
Hero0,4 %0,3 %119 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,1 %21,1 %540 00079 %
TV55,8 %5,3 %367 00054 %
Kutonen2,1 %1,9 %263 00039 %
Frii4,0 %3,9 %245 00036 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %2 0000 %
TLC2,9 %2,3 %183 00027 %
Warner Bros. Discovery15,2 %13,5 %478 00070 %
STAR Channel2,0 %1,8 %204 00030 %
National Geographic Channel1,2 %1,0 %204 00030 %
Disney Finland3,2 %2,8 %309 00045 %
Muut3,1 %2,0 %171 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %638 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.