Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2024
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 718 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 696 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,4 %30,0 %686 00096 %
Yle TV26,0 %4,1 %576 00080 %
Yle Teema&Fem6,0 %6,7 %556 00078 %
Yle yhteensä44,4 %40,8 %692 00097 %
MTV326,0 %30,1 %671 00094 %
Sub2,2 %2,3 %402 00056 %
AVA2,6 %2,2 %351 00049 %
C More Total0,5 %0,2 %91 00013 %
MTV yhteensä31,3 %34,8 %675 00094 %
Nelonen7,5 %9,0 %568 00079 %
Jim1,9 %1,8 %390 00054 %
Liv1,5 %1,3 %358 00050 %
Hero0,3 %0,2 %132 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %12,3 %606 00084 %
TV53,3 %3,2 %394 00055 %
Kutonen0,8 %0,8 %261 00036 %
Frii2,1 %1,8 %236 00033 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %00 %
TLC2,6 %2,2 %253 00035 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,1 %471 00066 %
STAR Channel1,0 %0,7 %205 00029 %
National Geographic Channel1,5 %0,9 %210 00029 %
Disney Finland2,4 %1,6 %319 00044 %
Muut2,0 %2,4 %269 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %696 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.