Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 152 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %24,6 %1 550 00058 %
Yle TV26,6 %4,9 %1 400 00053 %
Yle Teema&Fem3,6 %4,4 %1 004 00038 %
Yle yhteensä36,8 %33,9 %1 807 00068 %
MTV318,0 %21,1 %1 624 00061 %
Sub4,5 %4,6 %1 127 00042 %
AVA1,9 %1,5 %725 00027 %
C More Total0,9 %0,9 %300 00011 %
MTV yhteensä25,4 %28,2 %1 802 00068 %
Nelonen8,8 %10,8 %1 515 00057 %
Jim2,9 %3,3 %1 009 00038 %
Liv1,3 %1,4 %769 00029 %
Hero0,5 %0,4 %359 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %15,9 %1 708 00064 %
TV57,3 %7,9 %1 227 00046 %
Kutonen3,3 %2,9 %841 00032 %
Frii1,9 %1,7 %580 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %40 0002 %
TLC0,7 %0,5 %447 00017 %
Warner Bros. Discovery13,8 %13,3 %1 425 00053 %
STAR Channel3,1 %3,0 %731 00027 %
National Geographic Channel3,6 %2,5 %701 00026 %
Disney Finland6,7 %5,5 %1 019 00038 %
Muut4,1 %3,2 %795 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 152 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.