Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 105 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,7 %24,0 %1 521 00057 %
Yle TV210,8 %7,4 %1 495 00056 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,6 %854 00032 %
Yle yhteensä38,1 %34,0 %1 779 00067 %
MTV319,2 %23,4 %1 595 00060 %
Sub5,5 %6,5 %1 215 00046 %
AVA2,1 %1,9 %722 00027 %
C More Total2,2 %2,6 %455 00017 %
MTV yhteensä29,0 %34,4 %1 812 00068 %
Nelonen7,3 %9,1 %1 402 00053 %
Jim2,7 %2,9 %903 00034 %
Liv1,4 %1,5 %768 00029 %
Hero0,5 %0,5 %338 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %14,0 %1 601 00060 %
TV53,1 %3,1 %952 00036 %
Kutonen3,3 %2,7 %891 00033 %
Frii2,3 %2,0 %528 00020 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %29 0001 %
TLC0,7 %0,5 %436 00016 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,5 %1 280 00048 %
STAR Channel2,8 %2,8 %682 00026 %
National Geographic Channel3,7 %2,3 %735 00028 %
Disney Finland6,6 %5,1 %1 008 00038 %
Muut6,2 %5,9 %900 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 105 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.