Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 126 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,1 %25,8 %1 507 00057 %
Yle TV27,9 %6,3 %1 435 00054 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,7 %915 00034 %
Yle yhteensä36,7 %34,8 %1 788 00067 %
MTV318,1 %21,8 %1 577 00059 %
Sub4,4 %4,1 %1 080 00041 %
AVA2,3 %2,2 %790 00030 %
C More Total2,4 %2,9 %422 00016 %
MTV yhteensä27,3 %30,9 %1 793 00067 %
Nelonen8,3 %10,1 %1 420 00053 %
Jim3,1 %2,9 %974 00037 %
Liv1,6 %1,6 %824 00031 %
Hero0,5 %0,5 %328 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %15,2 %1 590 00060 %
TV53,5 %3,7 %1 028 00039 %
Kutonen4,0 %3,9 %894 00034 %
Frii2,4 %2,0 %559 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %46 0002 %
TLC0,8 %0,5 %406 00015 %
Warner Bros. Discovery11,4 %10,6 %1 300 00049 %
STAR Channel2,9 %2,8 %649 00024 %
National Geographic Channel4,3 %2,6 %701 00026 %
Disney Finland7,2 %5,4 %993 00037 %
Muut5,5 %5,1 %837 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 126 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.