Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2024
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 430 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 125 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,3 %12,4 %590 00041 %
Yle TV28,1 %5,3 %617 00043 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,5 %255 00018 %
Yle yhteensä21,1 %19,2 %817 00057 %
MTV321,0 %24,9 %737 00052 %
Sub5,3 %4,0 %449 00031 %
AVA3,2 %2,5 %324 00023 %
C More Total3,0 %2,9 %185 00013 %
MTV yhteensä32,4 %34,3 %892 00062 %
Nelonen12,4 %16,4 %657 00046 %
Jim3,4 %3,1 %337 00024 %
Liv2,4 %2,9 %334 00023 %
Hero0,7 %0,9 %116 0008 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,9 %23,3 %754 00053 %
TV55,3 %6,3 %423 00030 %
Kutonen3,7 %3,8 %313 00022 %
Frii4,2 %2,7 %171 00012 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %15 0001 %
TLC2,2 %1,3 %181 00013 %
Warner Bros. Discovery15,6 %14,2 %613 00043 %
STAR Channel5,5 %4,3 %290 00020 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %182 00013 %
Disney Finland7,9 %5,8 %391 00027 %
Muut6,0 %5,3 %381 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 125 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.