Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 978 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %26,1 %1 459 00059 %
Yle TV27,3 %6,4 %1 327 00054 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,7 %889 00036 %
Yle yhteensä36,6 %35,1 %1 671 00068 %
MTV318,1 %21,6 %1 503 00061 %
Sub4,5 %4,1 %1 037 00042 %
AVA2,4 %2,2 %772 00031 %
C More Total2,3 %2,7 %399 00016 %
MTV yhteensä27,3 %30,6 %1 693 00069 %
Nelonen8,2 %10,0 %1 346 00054 %
Jim3,1 %2,9 %939 00038 %
Liv1,6 %1,6 %809 00033 %
Hero0,5 %0,5 %325 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %15,0 %1 508 00061 %
TV53,5 %3,7 %994 00040 %
Kutonen4,1 %3,9 %871 00035 %
Frii2,5 %2,0 %556 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %46 0002 %
TLC0,8 %0,5 %403 00016 %
Warner Bros. Discovery11,5 %10,7 %1 251 00051 %
STAR Channel2,9 %2,7 %623 00025 %
National Geographic Channel4,3 %2,6 %690 00028 %
Disney Finland7,2 %5,4 %963 00039 %
Muut5,4 %5,0 %778 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 978 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.