Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2024
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %24,9 %1 596 00063 %
Yle TV26,7 %5,3 %1 433 00056 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,5 %997 00039 %
Yle yhteensä35,8 %32,7 %1 814 00071 %
MTV325,6 %29,0 %1 744 00069 %
Sub2,7 %2,8 %1 010 00040 %
AVA3,6 %3,3 %973 00038 %
C More Total1,6 %1,0 %408 00016 %
MTV yhteensä33,6 %36,1 %1 922 00076 %
Nelonen10,0 %12,6 %1 471 00058 %
Jim2,0 %1,8 %813 00032 %
Liv2,3 %2,3 %891 00035 %
Hero0,5 %0,5 %311 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %17,1 %1 619 00064 %
TV53,3 %3,3 %981 00039 %
Kutonen1,3 %1,4 %626 00025 %
Frii3,2 %2,5 %571 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %16 0001 %
TLC2,6 %2,1 %588 00023 %
Warner Bros. Discovery10,6 %9,4 %1 285 00051 %
STAR Channel1,5 %1,3 %545 00021 %
National Geographic Channel1,3 %0,9 %475 00019 %
Disney Finland2,8 %2,2 %793 00031 %
Muut3,4 %3,1 %744 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 144 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.