Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2024
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 739 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,9 %14,3 %300 00041 %
Yle TV27,2 %5,0 %311 00042 %
Yle Teema&Fem1,6 %1,6 %117 00016 %
Yle yhteensä21,7 %21,0 %417 00056 %
MTV318,5 %21,7 %359 00049 %
Sub6,1 %3,8 %233 00032 %
AVA2,2 %1,6 %124 00017 %
C More Total3,1 %3,6 %92 00012 %
MTV yhteensä29,9 %30,7 %445 00060 %
Nelonen11,0 %15,1 %325 00044 %
Jim4,3 %3,5 %194 00026 %
Liv1,5 %2,2 %146 00020 %
Hero0,6 %0,6 %65 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,4 %21,4 %380 00051 %
TV56,1 %7,3 %230 00031 %
Kutonen5,1 %5,2 %188 00025 %
Frii2,6 %2,3 %80 00011 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %7 0001 %
TLC1,5 %0,6 %77 00010 %
Warner Bros. Discovery15,5 %15,6 %326 00044 %
STAR Channel6,9 %5,2 %161 00022 %
National Geographic Channel3,0 %1,9 %115 00016 %
Disney Finland9,9 %7,1 %228 00031 %
Muut7,3 %6,7 %185 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %569 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.