Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2024
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 683 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,1 %21,5 %508 00074 %
Yle TV25,4 %5,1 %433 00063 %
Yle Teema&Fem2,1 %1,6 %308 00045 %
Yle yhteensä28,7 %28,3 %553 00081 %
MTV325,2 %27,1 %542 00079 %
Sub2,7 %2,4 %340 00050 %
AVA4,1 %4,0 %347 00051 %
C More Total1,7 %1,2 %126 00018 %
MTV yhteensä33,7 %34,6 %590 00086 %
Nelonen12,1 %15,2 %470 00069 %
Jim1,9 %1,6 %242 00035 %
Liv2,7 %2,9 %308 00045 %
Hero0,7 %0,7 %122 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,3 %20,4 %527 00077 %
TV54,1 %3,9 %352 00051 %
Kutonen1,6 %1,4 %223 00033 %
Frii4,3 %3,4 %232 00034 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %6 0001 %
TLC2,9 %2,5 %203 00030 %
Warner Bros. Discovery13,7 %11,8 %450 00066 %
STAR Channel2,0 %1,6 %188 00028 %
National Geographic Channel1,5 %1,0 %188 00028 %
Disney Finland3,5 %2,6 %278 00041 %
Muut4,1 %3,2 %197 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %620 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.