Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2024
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 718 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 702 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,1 %31,0 %696 00097 %
Yle TV26,8 %5,3 %603 00084 %
Yle Teema&Fem4,5 %3,5 %517 00072 %
Yle yhteensä43,4 %39,8 %696 00097 %
MTV326,3 %30,3 %680 00095 %
Sub2,3 %2,8 %412 00057 %
AVA3,2 %2,8 %397 00055 %
C More Total1,2 %0,5 %157 00022 %
MTV yhteensä33,1 %36,4 %693 00097 %
Nelonen7,8 %9,5 %555 00077 %
Jim2,0 %1,6 %388 00054 %
Liv1,8 %1,6 %352 00049 %
Hero0,3 %0,3 %134 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %12,9 %590 00082 %
TV52,5 %2,2 %378 00053 %
Kutonen0,9 %1,1 %250 00035 %
Frii2,1 %1,8 %239 00033 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC2,4 %1,9 %255 00036 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,1 %463 00065 %
STAR Channel0,6 %0,5 %193 00027 %
National Geographic Channel1,1 %0,8 %204 00028 %
Disney Finland1,7 %1,2 %307 00043 %
Muut2,8 %2,8 %291 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %702 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.