Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 122 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,1 %25,4 %3 055 00061 %
Yle TV27,0 %5,8 %2 760 00055 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,6 %1 886 00038 %
Yle yhteensä36,2 %33,8 %3 485 00070 %
MTV322,0 %25,6 %3 248 00065 %
Sub3,6 %3,4 %2 047 00041 %
AVA3,0 %2,8 %1 745 00035 %
C More Total1,9 %1,8 %807 00016 %
MTV yhteensä30,5 %33,6 %3 615 00072 %
Nelonen9,1 %11,4 %2 816 00056 %
Jim2,5 %2,3 %1 752 00035 %
Liv1,9 %2,0 %1 700 00034 %
Hero0,5 %0,5 %637 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %16,2 %3 127 00062 %
TV53,4 %3,5 %1 975 00039 %
Kutonen2,6 %2,6 %1 497 00030 %
Frii2,8 %2,3 %1 127 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %62 0001 %
TLC1,7 %1,4 %991 00020 %
Warner Bros. Discovery11,1 %10,0 %2 536 00051 %
STAR Channel2,2 %2,0 %1 168 00023 %
National Geographic Channel2,8 %1,7 %1 164 00023 %
Disney Finland4,9 %3,7 %1 756 00035 %
Muut4,4 %4,0 %1 521 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 122 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.