Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 170 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,5 %24,3 %3 077 00061 %
Yle TV27,7 %6,8 %2 823 00056 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,6 %1 858 00037 %
Yle yhteensä36,2 %33,7 %3 466 00069 %
MTV321,9 %25,8 %3 276 00065 %
Sub3,8 %3,5 %2 177 00043 %
AVA2,7 %2,7 %1 692 00034 %
C More Total2,2 %1,8 %960 00019 %
MTV yhteensä30,6 %33,7 %3 650 00073 %
Nelonen9,0 %11,4 %2 857 00057 %
Jim2,4 %2,5 %1 715 00034 %
Liv1,8 %1,8 %1 656 00033 %
Hero0,5 %0,6 %640 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %16,2 %3 206 00064 %
TV53,8 %3,9 %2 012 00040 %
Kutonen2,2 %2,0 %1 488 00030 %
Frii2,8 %2,2 %1 141 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %70 0001 %
TLC1,6 %1,3 %950 00019 %
Warner Bros. Discovery10,6 %9,6 %2 604 00052 %
STAR Channel2,4 %2,0 %1 252 00025 %
National Geographic Channel3,1 %2,1 %1 271 00025 %
Disney Finland5,5 %4,1 %1 848 00037 %
Muut4,6 %4,0 %1 657 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 170 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.