Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 151 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %24,4 %3 038 00061 %
Yle TV28,0 %7,6 %2 833 00057 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,8 %1 870 00037 %
Yle yhteensä37,8 %34,7 %3 524 00070 %
MTV322,2 %26,4 %3 244 00065 %
Sub3,2 %2,7 %2 053 00041 %
AVA2,9 %3,1 %1 792 00036 %
C More Total1,5 %1,4 %798 00016 %
MTV yhteensä29,8 %33,6 %3 620 00072 %
Nelonen8,5 %11,1 %2 803 00056 %
Jim2,7 %2,9 %1 851 00037 %
Liv1,8 %1,9 %1 746 00035 %
Hero0,5 %0,5 %617 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %16,4 %3 130 00062 %
TV53,5 %3,7 %1 940 00039 %
Kutonen2,5 %2,0 %1 526 00030 %
Frii2,6 %2,0 %1 186 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %69 0001 %
TLC1,8 %1,4 %987 00020 %
Warner Bros. Discovery10,9 %9,4 %2 575 00051 %
STAR Channel2,2 %2,0 %1 255 00025 %
National Geographic Channel3,1 %1,8 %1 226 00024 %
Disney Finland5,3 %3,7 %1 809 00036 %
Muut3,8 %3,2 %1 504 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 151 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.