Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 472 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,1 %24,2 %3 127 00058 %
Yle TV28,5 %7,6 %3 046 00056 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,8 %1 911 00035 %
Yle yhteensä37,9 %34,6 %3 760 00070 %
MTV322,1 %26,4 %3 412 00063 %
Sub3,2 %2,7 %2 134 00040 %
AVA2,9 %3,1 %1 828 00034 %
C More Total1,5 %1,5 %836 00016 %
MTV yhteensä29,7 %33,6 %3 836 00071 %
Nelonen8,6 %11,2 %2 961 00055 %
Jim2,7 %2,9 %1 897 00035 %
Liv1,8 %1,9 %1 775 00033 %
Hero0,5 %0,5 %629 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %16,5 %3 306 00061 %
TV53,5 %3,7 %1 976 00037 %
Kutonen2,5 %2,0 %1 574 00029 %
Frii2,5 %2,0 %1 192 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %69 0001 %
TLC1,8 %1,4 %1 003 00019 %
Warner Bros. Discovery10,7 %9,3 %2 657 00049 %
STAR Channel2,2 %2,0 %1 292 00024 %
National Geographic Channel3,0 %1,8 %1 237 00023 %
Disney Finland5,2 %3,8 %1 849 00034 %
Muut3,8 %3,3 %1 597 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 472 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.