Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2024
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 683 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 637 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,4 %20,1 %525 00077 %
Yle TV25,8 %5,5 %454 00066 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,0 %321 00047 %
Yle yhteensä29,9 %27,5 %568 00083 %
MTV324,7 %28,2 %534 00078 %
Sub2,7 %2,2 %348 00051 %
AVA3,3 %3,6 %320 00047 %
C More Total1,2 %0,6 %101 00015 %
MTV yhteensä31,9 %34,6 %593 00087 %
Nelonen11,9 %15,9 %513 00075 %
Jim2,4 %2,5 %297 00044 %
Liv2,6 %2,7 %332 00049 %
Hero0,7 %0,6 %131 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,6 %21,8 %548 00080 %
TV54,7 %4,7 %353 00052 %
Kutonen2,3 %1,6 %265 00039 %
Frii4,1 %3,3 %233 00034 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %17 0002 %
TLC2,9 %2,1 %181 00026 %
Warner Bros. Discovery14,3 %11,8 %449 00066 %
STAR Channel1,8 %1,5 %200 00029 %
National Geographic Channel2,1 %1,6 %232 00034 %
Disney Finland3,8 %3,1 %307 00045 %
Muut3,2 %1,7 %208 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %637 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.