Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 304 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %23,7 %1 619 00059 %
Yle TV27,3 %6,1 %1 546 00057 %
Yle Teema&Fem3,8 %2,8 %996 00037 %
Yle yhteensä36,8 %32,6 %1 936 00071 %
MTV325,8 %30,0 %1 794 00066 %
Sub2,3 %1,9 %1 021 00037 %
AVA3,3 %3,4 %974 00036 %
C More Total1,2 %0,7 %355 00013 %
MTV yhteensä32,6 %35,9 %1 990 00073 %
Nelonen9,5 %12,5 %1 552 00057 %
Jim2,3 %2,5 %914 00034 %
Liv2,2 %2,2 %947 00035 %
Hero0,5 %0,5 %336 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %17,7 %1 731 00063 %
TV53,3 %3,4 %968 00035 %
Kutonen1,4 %1,2 %661 00024 %
Frii3,1 %2,3 %596 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %33 0001 %
TLC2,8 %2,2 %554 00020 %
Warner Bros. Discovery10,7 %9,2 %1 322 00048 %
STAR Channel1,4 %1,3 %609 00022 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %533 00020 %
Disney Finland3,1 %2,5 %851 00031 %
Muut3,1 %2,6 %718 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 304 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.