Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2024
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 739 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 578 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,7 %9,6 %305 00041 %
Yle TV29,8 %8,2 %294 00040 %
Yle Teema&Fem1,1 %1,3 %114 00015 %
Yle yhteensä20,5 %19,1 %413 00056 %
MTV318,4 %20,4 %371 00050 %
Sub8,3 %6,8 %240 00032 %
AVA1,6 %2,1 %163 00022 %
C More Total3,3 %4,6 %110 00015 %
MTV yhteensä31,6 %33,8 %462 00062 %
Nelonen10,0 %13,8 %299 00040 %
Jim5,3 %5,7 %197 00027 %
Liv1,8 %2,2 %172 00023 %
Hero0,2 %0,2 %33 0005 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,3 %21,9 %370 00050 %
TV54,7 %5,0 %189 00025 %
Kutonen4,9 %4,5 %184 00025 %
Frii2,7 %2,7 %106 00014 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %4 0001 %
TLC1,3 %1,0 %81 00011 %
Warner Bros. Discovery13,8 %13,2 %298 00040 %
STAR Channel9,6 %6,9 %175 00024 %
National Geographic Channel3,4 %2,3 %121 00016 %
Disney Finland13,0 %9,3 %217 00029 %
Muut6,0 %5,9 %232 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %578 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.