Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2024
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 151 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %23,8 %1 572 00062 %
Yle TV27,0 %6,0 %1 448 00057 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,8 %976 00038 %
Yle yhteensä36,6 %32,6 %1 825 00072 %
MTV325,9 %29,9 %1 722 00068 %
Sub2,3 %1,9 %990 00039 %
AVA3,4 %3,4 %957 00038 %
C More Total1,1 %0,7 %345 00014 %
MTV yhteensä32,7 %35,9 %1 893 00074 %
Nelonen9,4 %12,5 %1 480 00058 %
Jim2,3 %2,5 %894 00035 %
Liv2,2 %2,2 %940 00037 %
Hero0,5 %0,5 %332 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %17,7 %1 649 00065 %
TV53,3 %3,4 %957 00038 %
Kutonen1,4 %1,2 %647 00025 %
Frii3,1 %2,4 %596 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %33 0001 %
TLC2,8 %2,2 %547 00022 %
Warner Bros. Discovery10,8 %9,3 %1 294 00051 %
STAR Channel1,4 %1,3 %592 00023 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %529 00021 %
Disney Finland3,1 %2,5 %833 00033 %
Muut3,1 %2,6 %675 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 151 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.