Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2024
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 122 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,0 %24,0 %1 577 00062 %
Yle TV26,4 %4,7 %1 333 00052 %
Yle Teema&Fem3,6 %2,9 %957 00038 %
Yle yhteensä35,9 %31,5 %1 769 00070 %
MTV327,2 %31,1 %1 723 00068 %
Sub2,5 %2,4 %1 015 00040 %
AVA3,4 %3,1 %887 00035 %
C More Total1,1 %0,9 %348 00014 %
MTV yhteensä34,3 %37,5 %1 870 00074 %
Nelonen10,4 %14,2 %1 499 00059 %
Jim1,7 %1,4 %720 00028 %
Liv2,3 %2,2 %848 00033 %
Hero0,4 %0,3 %274 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %18,2 %1 649 00065 %
TV53,2 %3,0 %925 00036 %
Kutonen1,5 %1,2 %571 00022 %
Frii2,5 %1,9 %533 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %13 0001 %
TLC2,5 %2,1 %523 00021 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,2 %1 165 00046 %
STAR Channel1,7 %1,4 %555 00022 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %513 00020 %
Disney Finland3,1 %2,4 %823 00032 %
Muut3,1 %2,9 %688 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 122 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.