Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2024
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 718 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 697 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,9 %30,1 %690 00096 %
Yle TV26,7 %5,0 %581 00081 %
Yle Teema&Fem4,6 %3,7 %519 00072 %
Yle yhteensä44,2 %38,8 %693 00097 %
MTV328,3 %33,0 %655 00091 %
Sub1,5 %1,3 %379 00053 %
AVA3,2 %3,0 %369 00051 %
C More Total0,6 %0,3 %104 00014 %
MTV yhteensä33,6 %37,6 %665 00093 %
Nelonen7,3 %9,9 %548 00076 %
Jim1,2 %1,0 %325 00045 %
Liv2,1 %1,9 %345 00048 %
Hero0,4 %0,4 %135 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,0 %13,1 %585 00082 %
TV52,2 %2,0 %362 00050 %
Kutonen0,7 %0,6 %201 00028 %
Frii1,9 %1,6 %217 00030 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %00 %
TLC2,5 %2,2 %234 00033 %
Warner Bros. Discovery7,3 %6,3 %431 00060 %
STAR Channel0,7 %0,7 %192 00027 %
National Geographic Channel1,3 %0,8 %189 00026 %
Disney Finland1,9 %1,5 %290 00040 %
Muut2,4 %2,9 %261 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %697 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.