Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 414 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %24,8 %3 167 00059 %
Yle TV27,4 %5,3 %2 792 00052 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,0 %1 898 00035 %
Yle yhteensä37,2 %33,0 %3 664 00068 %
MTV323,1 %27,6 %3 449 00064 %
Sub3,2 %2,8 %2 203 00041 %
AVA2,9 %2,8 %1 656 00031 %
C More Total1,8 %1,7 %788 00015 %
MTV yhteensä30,9 %35,0 %3 811 00071 %
Nelonen9,5 %12,7 %3 005 00056 %
Jim2,1 %1,9 %1 639 00030 %
Liv1,9 %1,8 %1 557 00029 %
Hero0,4 %0,3 %561 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %16,8 %3 342 00062 %
TV53,7 %3,7 %1 921 00036 %
Kutonen2,5 %2,0 %1 404 00026 %
Frii2,1 %1,6 %1 034 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %52 0001 %
TLC1,6 %1,4 %913 00017 %
Warner Bros. Discovery10,1 %8,9 %2 434 00045 %
STAR Channel2,1 %1,9 %1 245 00023 %
National Geographic Channel2,7 %1,7 %1 221 00023 %
Disney Finland4,8 %3,7 %1 851 00034 %
Muut4,2 %3,9 %1 549 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 414 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.