Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 276 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,0 %22,0 %1 046 00076 %
Yle TV25,9 %5,0 %863 00063 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,6 %634 00046 %
Yle yhteensä31,6 %29,5 %1 165 00085 %
MTV321,6 %24,7 %1 067 00078 %
Sub3,5 %3,2 %743 00054 %
AVA3,1 %3,2 %630 00046 %
C More Total1,6 %1,6 %289 00021 %
MTV yhteensä29,9 %32,7 %1 172 00085 %
Nelonen10,9 %15,0 %944 00069 %
Jim2,5 %2,2 %566 00041 %
Liv2,1 %1,9 %596 00043 %
Hero0,3 %0,3 %164 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %19,4 %1 035 00075 %
TV55,0 %5,1 %705 00051 %
Kutonen3,7 %2,8 %582 00042 %
Frii2,3 %1,5 %417 00030 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %29 0002 %
TLC1,4 %1,2 %335 00024 %
Warner Bros. Discovery12,6 %10,8 %857 00063 %
STAR Channel2,3 %2,2 %437 00032 %
National Geographic Channel3,3 %2,3 %487 00036 %
Disney Finland5,6 %4,5 %675 00049 %
Muut5,4 %4,3 %496 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 276 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.