Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 142 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %25,9 %1 526 00057 %
Yle TV28,1 %6,0 %1 371 00051 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,9 %912 00034 %
Yle yhteensä38,3 %34,8 %1 785 00067 %
MTV318,6 %23,1 %1 616 00061 %
Sub3,9 %3,4 %1 146 00043 %
AVA2,3 %2,6 %766 00029 %
C More Total2,4 %2,8 %429 00016 %
MTV yhteensä27,3 %31,8 %1 821 00068 %
Nelonen8,3 %10,9 %1 436 00054 %
Jim2,7 %2,5 %909 00034 %
Liv1,5 %1,4 %702 00026 %
Hero0,4 %0,4 %283 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %15,1 %1 609 00060 %
TV54,3 %4,7 %983 00037 %
Kutonen3,8 %3,1 %826 00031 %
Frii1,8 %1,4 %501 00019 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %39 0001 %
TLC0,6 %0,4 %387 00015 %
Warner Bros. Discovery10,8 %9,8 %1 244 00047 %
STAR Channel2,7 %2,6 %684 00026 %
National Geographic Channel4,1 %2,5 %690 00026 %
Disney Finland6,8 %5,2 %1 003 00038 %
Muut5,5 %5,2 %827 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 142 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.