Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2024
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 683 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 630 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,2 %20,0 %515 00075 %
Yle TV25,3 %4,3 %415 00061 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,2 %303 00044 %
Yle yhteensä27,9 %26,5 %574 00084 %
MTV326,1 %29,1 %538 00079 %
Sub3,3 %3,1 %357 00052 %
AVA3,6 %3,2 %313 00046 %
C More Total1,2 %1,1 %129 00019 %
MTV yhteensä34,3 %36,6 %587 00086 %
Nelonen12,7 %17,5 %474 00069 %
Jim2,2 %1,8 %227 00033 %
Liv2,8 %2,4 %310 00045 %
Hero0,4 %0,3 %80 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,0 %21,9 %518 00076 %
TV54,7 %4,2 %338 00049 %
Kutonen2,5 %1,7 %233 00034 %
Frii3,2 %2,1 %212 00031 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %6 0001 %
TLC2,5 %2,2 %182 00027 %
Warner Bros. Discovery12,9 %10,2 %414 00061 %
STAR Channel2,0 %1,6 %193 00028 %
National Geographic Channel1,9 %1,4 %211 00031 %
Disney Finland3,8 %3,0 %305 00045 %
Muut3,7 %2,6 %208 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %630 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.