Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2024
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 543 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,5 %11,1 %273 00039 %
Yle TV27,4 %4,2 %263 00038 %
Yle Teema&Fem1,9 %1,6 %101 00015 %
Yle yhteensä19,8 %16,9 %366 00053 %
MTV325,8 %29,5 %383 00055 %
Sub5,3 %5,0 %223 00032 %
AVA3,4 %3,2 %171 00025 %
C More Total2,9 %2,0 %95 00014 %
MTV yhteensä37,4 %39,7 %439 00063 %
Nelonen15,4 %20,2 %319 00046 %
Jim2,8 %2,4 %138 00020 %
Liv2,4 %3,0 %154 00022 %
Hero0,4 %0,1 %44 0006 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,0 %25,8 %366 00053 %
TV54,0 %3,8 %177 00026 %
Kutonen2,3 %1,9 %101 00015 %
Frii3,4 %2,8 %81 00012 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC2,6 %2,2 %92 00013 %
Warner Bros. Discovery12,3 %10,8 %243 00035 %
STAR Channel5,3 %3,5 %139 00020 %
National Geographic Channel1,5 %1,5 %84 00012 %
Disney Finland6,8 %5,0 %177 00026 %
Muut4,7 %3,5 %179 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %543 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.