Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %23,8 %1 641 00060 %
Yle TV26,8 %4,7 %1 421 00052 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,0 %986 00036 %
Yle yhteensä36,2 %31,5 %1 879 00069 %
MTV327,2 %31,3 %1 833 00067 %
Sub2,6 %2,4 %1 058 00039 %
AVA3,3 %3,1 %891 00033 %
C More Total1,2 %0,9 %359 00013 %
MTV yhteensä34,2 %37,6 %1 991 00073 %
Nelonen10,5 %14,2 %1 569 00058 %
Jim1,6 %1,4 %730 00027 %
Liv2,3 %2,2 %855 00031 %
Hero0,4 %0,3 %278 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %18,1 %1 733 00064 %
TV53,2 %2,9 %939 00034 %
Kutonen1,4 %1,2 %578 00021 %
Frii2,4 %1,8 %533 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %13 0000 %
TLC2,4 %2,1 %526 00019 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,1 %1 190 00044 %
STAR Channel1,6 %1,3 %561 00021 %
National Geographic Channel1,4 %1,1 %532 00019 %
Disney Finland3,1 %2,4 %848 00031 %
Muut3,1 %2,9 %722 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 272 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.