Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 244 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,6 %31,3 %1 224 00095 %
Yle TV27,4 %5,8 %1 040 00081 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,6 %930 00072 %
Yle yhteensä45,1 %40,6 %1 229 00095 %
MTV324,4 %29,9 %1 171 00091 %
Sub2,1 %1,9 %744 00058 %
AVA2,9 %2,8 %670 00052 %
C More Total1,1 %1,0 %225 00017 %
MTV yhteensä30,5 %35,6 %1 192 00093 %
Nelonen6,8 %8,9 %970 00075 %
Jim1,7 %1,6 %642 00050 %
Liv1,9 %1,7 %621 00048 %
Hero0,4 %0,4 %258 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %12,6 %1 049 00081 %
TV52,5 %2,3 %700 00054 %
Kutonen1,7 %1,1 %468 00036 %
Frii2,0 %1,6 %426 00033 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %6 0000 %
TLC1,7 %1,5 %391 00030 %
Warner Bros. Discovery8,0 %6,5 %832 00065 %
STAR Channel0,9 %0,9 %378 00029 %
National Geographic Channel2,5 %1,4 %453 00035 %
Disney Finland3,4 %2,3 %595 00046 %
Muut3,0 %3,1 %519 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 244 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.