Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 242 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,5 %31,3 %1 207 00094 %
Yle TV27,9 %7,4 %1 055 00082 %
Yle Teema&Fem4,2 %3,6 %910 00071 %
Yle yhteensä45,6 %42,2 %1 219 00095 %
MTV323,0 %27,8 %1 172 00091 %
Sub2,2 %1,9 %714 00055 %
AVA3,1 %3,3 %718 00056 %
C More Total1,2 %0,9 %306 00024 %
MTV yhteensä29,4 %34,0 %1 189 00092 %
Nelonen6,5 %7,9 %972 00075 %
Jim2,1 %2,3 %656 00051 %
Liv1,6 %1,6 %663 00051 %
Hero0,5 %0,5 %262 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %12,3 %1 032 00080 %
TV52,4 %2,4 %694 00054 %
Kutonen1,7 %1,2 %509 00040 %
Frii2,1 %1,5 %463 00036 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %12 0001 %
TLC1,8 %1,6 %408 00032 %
Warner Bros. Discovery8,4 %6,8 %841 00065 %
STAR Channel0,9 %0,9 %364 00028 %
National Geographic Channel2,9 %1,4 %453 00035 %
Disney Finland3,8 %2,3 %588 00046 %
Muut3,0 %3,0 %551 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 242 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.