Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 246 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,7 %31,0 %1 202 00093 %
Yle TV27,8 %6,8 %1 128 00088 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,3 %927 00072 %
Yle yhteensä44,4 %41,2 %1 232 00096 %
MTV323,0 %27,5 %1 165 00090 %
Sub2,5 %2,4 %739 00057 %
AVA2,8 %2,7 %718 00056 %
C More Total1,6 %1,0 %328 00025 %
MTV yhteensä29,9 %33,6 %1 186 00092 %
Nelonen7,4 %8,9 %996 00077 %
Jim2,1 %2,2 %685 00053 %
Liv1,5 %1,5 %662 00051 %
Hero0,5 %0,5 %256 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %13,1 %1 055 00082 %
TV52,4 %2,4 %688 00053 %
Kutonen1,5 %1,4 %536 00042 %
Frii2,4 %1,8 %481 00037 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %13 0001 %
TLC1,6 %1,4 %404 00031 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,2 %890 00069 %
STAR Channel1,0 %0,9 %425 00033 %
National Geographic Channel2,9 %1,8 %518 00040 %
Disney Finland3,9 %2,7 %658 00051 %
Muut3,2 %3,0 %579 00045 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 246 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.