Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 459 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,1 %24,1 %3 202 00059 %
Yle TV28,2 %6,8 %3 020 00056 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,6 %1 882 00035 %
Yle yhteensä36,3 %33,5 %3 698 00069 %
MTV321,9 %26,0 %3 433 00064 %
Sub3,8 %3,5 %2 274 00042 %
AVA2,7 %2,6 %1 720 00032 %
C More Total2,2 %1,8 %1 003 00019 %
MTV yhteensä30,5 %33,9 %3 859 00072 %
Nelonen9,1 %11,4 %3 003 00056 %
Jim2,5 %2,5 %1 776 00033 %
Liv1,8 %1,8 %1 693 00031 %
Hero0,5 %0,6 %657 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %16,3 %3 377 00063 %
TV53,7 %3,9 %2 071 00038 %
Kutonen2,2 %2,0 %1 516 00028 %
Frii2,7 %2,2 %1 148 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %70 0001 %
TLC1,6 %1,3 %960 00018 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,6 %2 684 00050 %
STAR Channel2,4 %2,0 %1 287 00024 %
National Geographic Channel3,1 %2,1 %1 300 00024 %
Disney Finland5,5 %4,1 %1 901 00035 %
Muut4,6 %4,0 %1 738 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 459 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.