Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 163 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,1 %24,5 %1 520 00057 %
Yle TV29,0 %8,1 %1 487 00056 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,7 %901 00034 %
Yle yhteensä36,8 %35,3 %1 787 00067 %
MTV317,9 %21,9 %1 621 00061 %
Sub5,2 %4,6 %1 235 00046 %
AVA2,3 %2,4 %775 00029 %
C More Total2,8 %2,7 %537 00020 %
MTV yhteensä28,1 %31,6 %1 862 00070 %
Nelonen8,1 %9,4 %1 393 00052 %
Jim2,8 %2,9 %917 00034 %
Liv1,5 %1,4 %787 00030 %
Hero0,4 %0,5 %304 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %14,3 %1 601 00060 %
TV54,3 %4,6 %1 047 00039 %
Kutonen3,2 %2,9 %863 00032 %
Frii2,2 %1,8 %535 00020 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %40 0002 %
TLC0,7 %0,4 %410 00015 %
Warner Bros. Discovery10,7 %10,0 %1 317 00049 %
STAR Channel3,1 %2,8 %688 00026 %
National Geographic Channel4,4 %2,8 %731 00027 %
Disney Finland7,6 %5,6 %1 023 00038 %
Muut5,6 %5,2 %908 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 163 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.