Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 924 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 491 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 53 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 2 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,8 %11,4 %184 00020 %
Yle TV211,0 %6,1 %152 00016 %
Yle Teema&Fem0,4 %0,6 %42 0005 %
Yle yhteensä21,2 %18,1 %263 00029 %
MTV317,4 %23,1 %271 00029 %
Sub6,5 %5,7 %167 00018 %
AVA1,6 %1,4 %60 0007 %
C More Total4,0 %4,4 %63 0007 %
MTV yhteensä29,5 %34,7 %351 00038 %
Nelonen15,3 %14,4 %208 00022 %
Jim2,5 %2,1 %78 0008 %
Liv1,7 %2,0 %79 0009 %
Hero0,9 %0,8 %29 0003 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä20,3 %19,2 %248 00027 %
TV57,0 %7,5 %130 00014 %
Kutonen1,8 %2,2 %66 0007 %
Frii1,4 %1,7 %33 0004 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %7 0001 %
TLC1,2 %0,7 %48 0005 %
Warner Bros. Discovery11,3 %12,1 %186 00020 %
STAR Channel7,5 %6,5 %78 0008 %
National Geographic Channel4,5 %5,1 %56 0006 %
Disney Finland12,0 %11,6 %115 00012 %
Muut8,4 %7,2 %114 00012 %
Yhteensä100,0 %100,0 %491 00053 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.