Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2024
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 430 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 149 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,3 %9,7 %590 00041 %
Yle TV28,4 %6,0 %582 00041 %
Yle Teema&Fem1,2 %1,2 %195 00014 %
Yle yhteensä17,8 %17,0 %795 00056 %
MTV321,5 %26,2 %772 00054 %
Sub7,6 %6,4 %542 00038 %
AVA2,4 %2,5 %313 00022 %
C More Total3,4 %3,5 %201 00014 %
MTV yhteensä34,9 %38,6 %930 00065 %
Nelonen11,9 %15,0 %720 00050 %
Jim3,3 %3,3 %383 00027 %
Liv2,5 %2,7 %345 00024 %
Hero0,8 %0,9 %106 0007 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,5 %22,0 %840 00059 %
TV55,7 %5,9 %455 00032 %
Kutonen3,4 %2,8 %298 00021 %
Frii3,5 %2,2 %206 00014 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %13 0001 %
TLC1,8 %1,2 %175 00012 %
Warner Bros. Discovery14,4 %12,2 %615 00043 %
STAR Channel6,3 %4,5 %330 00023 %
National Geographic Channel3,5 %2,0 %205 00014 %
Disney Finland9,8 %6,5 %425 00030 %
Muut6,9 %6,7 %399 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 149 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.