Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 014 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,5 %24,7 %1 461 00059 %
Yle TV28,5 %8,1 %1 380 00056 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,7 %888 00036 %
Yle yhteensä36,8 %35,5 %1 665 00067 %
MTV317,9 %21,7 %1 539 00062 %
Sub5,1 %4,6 %1 168 00047 %
AVA2,3 %2,4 %762 00031 %
C More Total2,7 %2,6 %517 00021 %
MTV yhteensä28,0 %31,3 %1 750 00071 %
Nelonen7,9 %9,4 %1 321 00053 %
Jim2,8 %2,9 %889 00036 %
Liv1,5 %1,4 %761 00031 %
Hero0,4 %0,5 %298 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %14,2 %1 515 00061 %
TV54,3 %4,7 %1 017 00041 %
Kutonen3,3 %3,0 %851 00034 %
Frii2,2 %1,8 %532 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %40 0002 %
TLC0,7 %0,4 %407 00016 %
Warner Bros. Discovery10,8 %10,1 %1 278 00052 %
STAR Channel3,2 %2,8 %670 00027 %
National Geographic Channel4,5 %2,9 %719 00029 %
Disney Finland7,6 %5,7 %994 00040 %
Muut5,6 %5,1 %871 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 014 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.