Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2024
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 739 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 596 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,1 %10,5 %304 00041 %
Yle TV28,7 %6,4 %303 00041 %
Yle Teema&Fem0,9 %1,2 %97 00013 %
Yle yhteensä17,8 %18,1 %407 00055 %
MTV318,8 %24,1 %392 00053 %
Sub10,3 %8,3 %308 00042 %
AVA1,8 %2,1 %128 00017 %
C More Total3,6 %4,2 %99 00013 %
MTV yhteensä34,5 %38,7 %486 00066 %
Nelonen10,4 %12,7 %354 00048 %
Jim3,3 %2,9 %197 00027 %
Liv1,6 %1,9 %151 00020 %
Hero0,3 %0,2 %47 0006 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %17,7 %421 00057 %
TV56,1 %6,7 %239 00032 %
Kutonen4,6 %3,9 %189 00026 %
Frii2,2 %1,6 %92 00012 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %8 0001 %
TLC1,0 %0,8 %77 00010 %
Warner Bros. Discovery13,9 %13,1 %317 00043 %
STAR Channel7,5 %5,2 %184 00025 %
National Geographic Channel4,5 %2,6 %111 00015 %
Disney Finland12,0 %7,8 %228 00031 %
Muut8,6 %8,3 %225 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %596 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.