Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,1 %23,7 %1 682 00062 %
Yle TV27,5 %5,7 %1 533 00056 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,5 %981 00036 %
Yle yhteensä35,7 %31,9 %1 912 00070 %
MTV325,6 %29,6 %1 813 00066 %
Sub2,5 %2,5 %1 038 00038 %
AVA3,0 %2,8 %944 00035 %
C More Total1,7 %1,0 %466 00017 %
MTV yhteensä32,8 %35,9 %1 996 00073 %
Nelonen10,1 %13,1 %1 610 00059 %
Jim2,1 %2,1 %858 00031 %
Liv2,1 %2,1 %906 00033 %
Hero0,6 %0,7 %353 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %18,0 %1 776 00065 %
TV53,2 %3,4 %1 023 00038 %
Kutonen1,2 %1,2 %653 00024 %
Frii3,3 %2,5 %613 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %29 0001 %
TLC2,5 %2,0 %550 00020 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,2 %1 367 00050 %
STAR Channel1,7 %1,4 %599 00022 %
National Geographic Channel1,9 %1,4 %569 00021 %
Disney Finland3,5 %2,8 %878 00032 %
Muut3,6 %3,0 %830 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 297 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.